ToughWorks

ToughWorks is een bedrijf dat zich focust op Transitie Management en Coaching. Zij bieden unieke ondersteuning en begeleiding om gewenste veranderingen te realiseren en succes te boeken.

ToughWorks

ToughWorks is een bedrijf dat zich focust op Transitie Management en Coaching. Zij bieden unieke ondersteuning en begeleiding om gewenste veranderingen te realiseren en succes te boeken.

Projectdoelen

  • Doelgericht werken om resultaten te bieden. Mensen niet aan een lijntje houden.
  • Bedrijven de kans geven Transitie Management uit te besteden zodat ze zelf tijd hebben voor andere belangrijke zaken.
  • Het helpen van klanten met het behalen van hun resultaten en het opzoeken, analyseren en oplossen van hun probleem.
  • Ervoor zorgen dat doelstellingen gehaald worden en dat de opdracht met het beoogde resultaat wordt uitgevoerd.

Doelgroep

  • Doelgroepen verschillen per dienst
  • Transitie Management
    • Bedrijven die een grote verandering willen doornemen
    • Een nieuwe toevoeging aan een team overzien
    • 35-60 jaar (werkende) mensen
  • Coaching
    • Doelgroep voor coaching is erg groot
    • Passie licht bij het helpen van de jeugd, maar houdt niet daar op
    • Voornamelijk, maar niet uitsluitend, tussen de 16 en 30 jaar

Angsten & Pijnpunten

  • Angsten
    • Dat resultaten niet op tijd worden behandeld
    • Dat de verkeerde persoon wordt binnengehaald
  • Pijnpunten
    • Budget, is het de investering waard?
    • Tijdsdruk, is het de tijd waard?
    • Administratie rondom inhuur
    • Formuleren van een duidelijke opdracht is moeilijk
  • Toegangsdrempel
    • Onbekendheid met degene die zij inhuren.

Oplossing

Op basis van het Intake gesprek samen met Eveline en de antwoorden op de gegeven vragen is het brainstormen begonnen. De website zou indrukwekkende foto’s moeten gebruiken om een wow-factor te creeëren. Verder mocht er veel gebruik gemaakt worden van symbolisme. Wij hebben toen verschillende vogels gebruikt op de website wiens karakter past bij de dienst. Hierop later meer. Er moest een persoonlijke connectie met Eveline moeten onstaan zodat bezoekers goed konden zien met wie ze in zee zouden gaan. Er moest ook genoeg informatie zijn over beide diensten om het formuleren van een duidelijke opdracht makkelijker te maken. Een ding was duidelijk en dat was dat alles moest leiden naar een kennismakingsgesprek. Er mocht geen sprake zijn van een directe offerte aanvraag. Eveline wilde graag zelf eerst de klant leren kennen zodat beide partijen wisten met wie ze zouden werken, mocht Eveline denken dat ze geen oplossing kon bieden kon dit dan ook aangegeven worden.

Sitemap

Wij beginnen altijd met het maken van een start sitemap. Zo kunnen wij duidelijk de basis en skelet van de website maken.

Wat is een sitemap?
Een sitemap is een gestructureerde lijst of diagram van alle pagina’s op een website. Het fungeert als een soort blauwdruk die de hiërarchie en organisatie van de inhoud van de website weergeeft. Een sitemap is bedoeld om zowel zoekmachines als gebruikers te helpen bij het begrijpen van de structuur van de website en het gemakkelijker maken om specifieke informatie te vinden.

Wireframe & Design

Nadat de sitemap is voltooid wordt er verder gewerkt aan een wireframe. Hier wordt de algemen structuur van de website bepaald. Er wordt nog geen gebruik gemaakt van kleur en/of foto’s. In deze sectie zullen wij 2 van de vele pagina’s uitlichten en de veranderingen bespreken.

Waarom eerst een wireframe?
We ontwerpen eerst een wireframe omdat het ons helpt om de functionele aspecten van de interface te definiëren zonder te worden afgeleid door details als kleur en afbeeldingen. Dit stelt ons in staat om snel en efficiënt problemen op te lossen. Pas daarna richten we ons op het ontwikkelen van het kleurrijke design. Op lange termijn bespaart dit veel tijd.

Home Pagina

Wireframe

Design concept

Uiteindelijke Pagina

Aanpassingen

De wireframe van de home pagina verliep vrij vlekkeloos. Er was al snel een skelet van de pagina dat we konden gebruiken om alles op te baseren. Dit skelet is ook vrijwel hetzelfde gebleven in het einde van de website.

Bij het eerste concept is er gebruik gemaakt van een indrukwekkende foto die symbool stond voor de route die klanten zouden kunnen meemaken. Een weg waar veel mensen denken dat ze er alleen voor staan. De tekst was hoog gecentreerd om de nadruk op de persoon te leggen. Na overleg met ToughWorks bleek dat zij de foto iets te donker vonden. Ze stelde voor om een foto met een zeilboot te gebruiken. Om dit te faciliteren hebben wij de gehele sectie een stuk korter gemaakt en de tekst links midden gecentreerd, zo zou de nadruk op de boot liggen. Wij hebben ervoor gekozen specifiek deze foto te gebruiken vanwege het feit dat de kleuren van de foto ook goed matchen samen met de vogel verder beneden.

Bij de tweede sectie is er over het algemeen niet veel aangepast. Het gebruik van de vogels viel erg goed in de smaak. De ijsvogel die hier gebruikt is, is een erg actieve en krachtige vogel. Dit symbool paste goed bij de site.

De derde sectie is alleen van achtergrondkleur veranderd. Eveline prefereerde een licht blauwe kleur in plaats van het doffe grijs. Dit is toen meteen aangepast naar een kleur die zij beter vond passen bij het bedrijf.

In de vierde sectie zou eerst een voorbeeld traject komen te staan. Hoewel dit in het begin een goed idee leek, begon ToughWorks naarmate de tijd steeds meer te twijfelen erover. Aangezien elk traject volkomen uniek is, is het moeilijk om een voorbeeld traject te geven. Voor nu is ervoor gekozen om daar een uitnodigende tekst te plaatsen.

Daarnaast zijn er veel kleine aanpassingen gedaan om de site bijvoorbeeld bezoekervriendelijker te maken voor o.a. slechtzienden en ouderen. De volledige site voldoet dus aan de WCAG contrast richtlijnen.

Weet je genoeg?

Dan kan je compleet vrijblijvend een offerte aanvragen. Geen irritante verplichtingen.